bVision.nl

bVision.nl

De Crocodile Locomotive is klaar!

bVision, de naakte waarheid, met af en toe een korreltje zout

bVision & Photography

De Ce 6/8 II electric locomotive, beter bekend als de “krokodil”, welke al meer dan 100 jaar rondrijdt bij de Zwitserse Spoorwegen, is een van de mooiste locomotieven ter wereld. Niet gek dus dat LEGO er een bouwdoos(10277) van heeft gemaakt met maar liefst 1271 stenen. Vandaag het vierde en laatste deel van de bouw van deze legendarische locomotief. Het vierde deel was ook het meeste werk. Omdat het voor en achterstuk hetzelfde waren heb ik deze ook samen gebouwd. Heeft een klein nadeel, als je ergens een fout maakt, heb je de fout in beide delen zitten. dat is me gelukkig maar ene keer gebeurd en dat heb ik dus moeten herstellen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je op het einde bouwstenen over hebt. Het was een mooi project, maar het spul moest niet zo ontiegelijk duur zijn.

Onderstaande afbeeldingen zijn aanklikbaar

Waar beginnen we
Simultaan bouwen
De laatste loodjes

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

Murals: Maastricht heeft er ook

bVision, de naakte waarheid, met af en toe een korreltje zout

bVision & Photography

De bijgaande afbeeldingen kwam ik tegen aan de Borghaag in Maastricht. hij hoort bij de ernaast gelegen basisschool De Schans. Ik vind het wel een vrolijk geheel en het fleurt deze anders kale muren toch aardig op. Maastricht kent uiteraard vele wijken. Borghaag hoort bij wijk 03, de Heeg.

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

Trafohuisjes: Prins Hendrikkade Amsterdam

bVision & Photography

De volgende foto’s zijn twee trafohuisjes in Amsterdam en zij gemaakt door Bertie van haar weblog Bertiebo. De brug waaraan deze liggen is de kikkerbil brug aan de Prins Hendrkkade in Amsterdam. Ze schreef hierbij de volgende tekst met een terechte vraag:
Ha Sjoerd,
Ben je overgegaan op roest en plaats je geen huisjes meer? Ik stuur deze toch nog maar en als je het niks vindt, doe je ze maar weg. Dit is een brug op de Prins Hendrikkade in Amsterdam. Met aan twee kanten een soort huisje. Heel apart. Ik ben daar vaak uitgestapt, er is een bushalte vlakbij. Maar het was me nooit eerder opgevallen. Nu ging ik die trap af om een foto te maken en aan de andere kant ook. Groet van Bettie (Bertiebo)

Ik heb inderdaad wat wijzigingen aangebracht op mijn site. Een geplande Rusty Sunday, en als er trafohuisje zijn komen deze op de dinsdag op mijn site

bVision & Photography

De Kikkerbilssluis is een stalen hefbrug over de Oudeschans. In 1993 is deze helemaal verbouwd. De naam van deze brug komt waarschijnlijk van de 17de-eeuwse houtkoperij ‘De kikkerbil’, die hier in de buurt gevestigd was. Kikkerbil was ook de naam van een stuk hout dat in de scheepsbouw werd gebruikt. Deze brug is een van de twee hefbruggen in Amsterdam de andere brug is die in de Spaklerweg over de Weespertrekvaart. Een belangrijk nadeel van een hefbrug is dat de doorvaarthoogte beperkt is, een nadeel dat bijvoorbeeld een basculebrug niet heeft. Deze brug heeft al een hele historie achter zich. Zie ook de tweede foto.

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

Heksenberg

bVision, de naakte waarheid, met af en toe een korreltje zout

Afgelopen zaterdag mocht ik wat foto’s maken tijdens een bijeenkomst in het gemeenschapshuis van de Heksenberg, een wijk in het noorden van de gemeente Heerlen. Bij deze bijeenkomst was het de bedoeling dat de bewoners van de wijk onder begeleiding van in dit geval dichteres Jidske van de Klundert een gedicht zouden maken waarbij de wijkontwikkelingen centraal stonden. Op basis van kernwoorden uit een eerdere sessie werd een brief gecomponeerd en vandaaruit werd een gedicht gemaakt. Aanwezig waren een dertigtal mensen, waaronder veel ouderen. Wat me verbaasde was de inzet en de concentratie waarmee men aan de slag ging. Met wat sturing over de methode en wat onderlinge discussies kwamen er resultaten uit die me echt verbaasde. Het werd gewoon een happening waarbij zelfs een spontaan optreden van een deelnemer met een mondharmonica plaats kon vinden. Met veel enthousiasme werden vele gedichten voorgedragen. Een lichtpuntje in een verder donker weekend…
Foto: de Heksenberg (rijckheyt.nl)
Een project van De positieve stad in Heerlen

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

Rusty Sunday (3)

bVision, de naakte waarheid, met af en toe een korreltje zout

Ik wens u allen een roestige zondag vandaag
Doe zoveel als noodzakelijk en niet zoveel als mogelijk
Geniet ervan, morgen is het weer maandag

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

Volkswagen Karmann Ghia

bVision, de naakte waarheid, met af en toe een korreltje zout

bVision & Photography

Wat is nou mooier dan te trouwen in een mooie klassieker uit mijn Virtuele Garage. Di Mario van het weblog Di Mario.info heeft deze Volkswagen Karmann Ghia bij mij gestald. Deutsche Gründlichkeit met een Italiaanse designer en gebouwd bij Karmann in Osnabrück.het was niet de bedoeling om te concurreren met de Porsches, dat was moeilijk met de standaard kevermotor en zo’n 30 pk, maar het model maakte veel goed. Dit is overigens een type 14. Er was ook nog een type 34, maar die was even duur als een porsche en werd al snel uit de handel gehaald. Beide modellen waren samen verkrijgbaar. Overigens werd het type 14 ook in Brazilie gebouwd, in de stad São Bernardo do Campo.

  • Merk:Volkswagen
  • Kenteken: DL-07-67
  • Type: Karmann Ghia
  • Kleur: wit
  • Bouwjaar: 1965
  • Aantal cilinders: 4
  • Motorinhoud: 1200/1500 cc
  • Brandstof: Benzine

Onderstaande afbeeldingen zijn aanklikbaar

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

Under Construction: Part 3 of 4

bVision, de naakte waarheid, met af en toe een korreltje zout

bVision & Photography

Vandaag het derde deel van de bouw van mijn Zwitserse Crocodile Locomotive. Een spannend deel zelfs. Het monteren van de voor en achterkant van het machinehuis en het bouwen van het dak met de pantografen voor de stroomvoorziening van de locomotief. Ook spannend omdat er gatverpielekes veel ontzettend kleine delen bij waren en ik deze week als handige Henkie een aardige jaap in mijn duim had gekregen. Heel vakkundig met een stanleymes. En met die kleine delen wil er nog wel eens iets van de tafel vallen, met als gevolg dat we twee keer met drie man en twee zaklampen onder het buro aan het zoeken waren naar het vermissende onderdeel. Maar goed na een paar lange uurtjes op een Rusty Sunday is alles toch op zijn pootjes terecht gekomen. Volgende keer het laatste deel, de voor- en de achterwagen.

Onderstaande afbeeldingen zijn aanklikbaar

De machinekamer is af
De onderdelen van de pantografen
Nu nog even in elkaar zetten

bVision.nl een Parkstad Limburg blog