bVision.nl

bVision.nl

Der Letste

partir c’est mourir un peu

Ik had er een beetje tegenop gezien, maar dat was achteraf niet nodig. Ik wil dan ook iedereen bedanken, mijn collega’s, (blog)vrienden waarvan er ene zelfs een kaart stuurde, bekenden en familie voor de fijne dag die ik gehad heb. Ik heb mooie cadeaus mogen ontvangen, waaronder kunstwerken van Ruurd Hallema, inclusief een boek over deze kunstenaar. Het was een mooie dag, maar we zullen het er verder niet meer over hebben. Het leven gaat voort, om maar eens een cliché aan te halen. Morgen een auto hier, toch…
De foto is tien jaar terug genomen in een loods bij het station van Montzen en is een HDR foto (High Dynamic Range).

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

Retired

Pensioen, vanaf vandaag “moet” ik niets meer, maar…

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

Murals Heerlen – Bremersweg

Fifty shades of Green

bVision & Photography

Heerlen staat bij de pers bekend als de muralhoofdstad van Nederland. De gemeente voert bewust beleid waarbij street art en urban art vormen alle ruimte krijgen. Ik probeer als inwoner van de gemeente Heerlen vele van deze murals te fotograferen en in de belangstelling te brengen:
Ook deze mural is gemaakt door James Jetlag, die met zijn mensen in Heerlen goed werk geleverd heeft. Gelukkig zijn er ook andere artiesten bezig geweest, maar wat van ver komt moet je ook duur betalen. En waarom als een rasartiest in de buurt woont. De mural is te vinden bij het viaduct onder de stadsautoweg, Op de Bremersweg om wat preciezer te zijn. De bridge over the green river lijkt het wel. Het is ondanks zijn groene tinten erg kleurrijk en geeft veel om over na te denken. Ook deze mural is gemaakt als onderdeel van het project color in transit. Het is de derde brug van de vijf die ik hier laat zien. Het is lastig om de juiste kleuren in beeld te brengen, de onderzijde van een brug is meestal te donker voor mooie foto’s.

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

Onderhoud aan de tram

De Tram – Reparatie bovenleiding

We hadden het al gehad over de tram, hier zien we monteurs bezig de bovenleiding van een tramlijn repareren. De onderhoudswerken met een gasgenerator achterop, in 1944. De foto werd geplaatst in de facebook groep “Zo was het in vroeger jaren” en ik vond hem wel passen bij mijn verhaal over de LTM van de vorige week. En de tram… die komt ook nog wel aan de beurt. Het past ook nog wel over mijn verhaal over veiligheid. Dat had in die tijd toch wel andere prioriteiten.

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

Een mooi weekend

Op weg naar mijn pensioen

Afgelopen vrijdag heb ik de laatste werkzaamheden overgedragen aan mijn collega’s. Even gecheckt of we niets vergeten waren. Mijn telefoon is ingeleverd dus ik kan ook niet meer bellen, of wat belangrijker is, gebeld worden. Het enige wat ik nog heb is de laptop van de baas, en die mag ik donderdag bij mijn afscheid nog even inleveren. Het is wel vreemd om op het werk alle dingen die je doet, dan ook het laatste doet, Het laatste Change Board overleg, het laatste werkoverleg, het laatste ochtend gebed. De laatste operationele werkzaamheden en dan is het over…En dan komt het weekend, mooi weer, Jeslynn hier, in de tuin bezig geweest, even naar een tuincentrum en alles met de gedachte dat ik na 43 jaar klaar ben. Het zal beslist even wennen zijn, maar ik ben er eindelijk klaar mee…

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

Spanning aan de Mouterbrug

Spanning bij de Mouterbrug in Delfshaven (Rotterdam)

bVision & Photography

Het trafohuisje wat u vandaag hier ziet is op de foto gezet door Els. Het staat aan de Mouterbrug in Delfshaven. Die ligt in het verlengde van de VOC-Brug met daar tussen de Moutersteeg. De Moutersteeg verbindt de Achterhaven met de Voorhaven in Oud Delfshaven. Delfshaven ontstond in 1389, toen de Delfshavense Schie werd gegraven om de stad Delft een verbinding met de Maas te geven. Sindsdien konden de schepen vanuit Delft via de Delftse en Delfshavense Schie de Nieuwe Maas bereiken. Rondom de sluis ontstond het havenstadje ‘Delfshaven’. Het had de status van een ‘kolonie van Delft’. Een terugslag in de groei vond plaats toen aan het eind van de Hoekse en Kabeljauwse twisten (rond 1490) de Hoeken enorme verwoestingen aanrichtten. Nu is het een deelgemeente van Rotterdam (Wikipedia)

bVision & Photography

Dit trafohuisje is voorzien van muurschilderingen, dat is natuurlijk veel mooier dan een beklad trafohuisje. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik de originele trafohuisjes, maar dan ik goede staat, ook heel mooi. Niet zo’n stalen huisje zoals dit, dat mag best beschilderd worden. Maar die oude huisje van voor de tweede wereldoorlog… Dat vind ik echte monumenten

bVision & Photography

Valt u niets op aan de onderste twee foto’s. Degene die Els gemaakt heeft en degene die ik van Google Maps heb gedownload…. Juist ja, daar staan twee dezelfde fietsen. Volgens mij van bewoners aldaar.

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

In de virtuele garage: Volvo 262 C (1977)

Volvo 262 C: Een wonder of een gedrocht op wielen

bVision & Photography

Het is een zeldzaamheid als je deze auto onderweg ergens tegenkomt. En ik ben heel blij dat Ria van Ria’s weblog dit model op de foto heeft gezet. Voor de meesten, vooral degenen die er niet bekend mee zijn, is het een walgelijk gedrocht, de Volvo-fanaten worden van deze uit voering helemaal lyrisch. De basis van dit model is een Volvo 260, welke naar het ontwerp van Volvo designer Jan Wilsgaard werd aangepast door Bertone uit Turijn. Die vond het model dusdanig ongebruikelijk dat hij zich verontschuldigde door te zeggen dat deze werd aangepast in opdracht van Volvo.

bVision & Photography

Er werd een verlaagd dak opgezet met een uitzonderlijk ‘dikke’ C-stijl (top chop). De auto was de eerste twee jaar van zijn productie alleen maar verkrijgbaar in het grijs met zwart (vinyl)dak. De bijnaam mooie baksteen ontstond niet voor niets. En als je weet welk model aan de basis stond van dit ontwerp is dit ook niet gek, een Lincoln Continental Mark Ⅵ. Maar daar mag je zelf op Googelen. Overigens heeft het Volvo niet het succes opgeleverd wat ze voor ogen hadden, daar mistte het de klasse voor.

bVision & Photography

Wat ook werd meegenomen in dit model waren de standaard alle beschikbare opties van Volvo. Te beginnen met de B28 motor, een 2.7 liter PRV* V6. en verzin het maar wat er in die tijd beschikbaar was en het zat erin, zoals verwarmde stoelen, uiteraard van leer, Airco, elektrische bediening van ramen, spiegels en de antenne en ga zo maar door. Geen scheurijzer maar een zacht voortbewegende luxe auto. En de meeste uiteraard uitgevoerd met automaat, de standaard voor deze auto. De auto was niet bedoeld voor Jan Modaal, eerder voor de Happy Few… PRV staat in deze voor een motor ontwikkelt door Peugeot, Renault en Volvo en deze werd gebouwd in het Noord Franse Douvrin.

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek