Frank, onze vakantieman, is nu voor de derde week op vakantie, dat houdt in dat ik op de woensdagen thuis werk. Niet alles, maar een halve dag, en de rest ben ik beschikbaar, bereikbaar en eventueel inzetbaar… Mooi zinnetje, al zeg ik het zelf. De halve dag ging dat ook prima, de Golf stond in de garage voor een servicebeurt, de eerste na 30.000 kilometer, de MG krijg ik vandaag terug als alles goed gaat, in de middag nog even naar de kapster geweest en ja hoor, even na half vier was het prijs en stond de telefoon roodgloeiend en werd ik van diverse kanten bestookt. En terwijl toch iedereen ondertussen moet weten dat ik er op woensdag niet ben. Maar goed, met een telefoon van de baas en een gegarandeerde bereikbaarheid ben je dan toch de pineut… Het duurde gelukkig niet al te lang, anders had de Golf nog steeds in de garage gestaan, wachtend op zijn baasje. Lachend ga je zo’n auto halen, de kosten zijn toch voor de (private) leasemaatschappij. Niet dat er wat aan was, ik ben heel tevreden met de Golf en zijn uitzonderlijk lage verbruik.
Maxi Selfie
Als je zo in het openbaar met z’n allen in een openbare gelegenheid een selfie gaat staan maken vraag je erom om op de foto te komen. Niet dat dat op zich zo erg is, maar het lijkt dat deze trend als algemeen aanvaardbaar wordt gevonden. Waren we vroeger nog bang om het gezicht op internet te tonen, nu vind je de gezichten overal terug. Facebook staat er vol mee. Als ik maar gezien wordt lijkt het wel…
Lucky shot
Ik ving deze vreemde vogel afgelopen week toen ik in Kelmond bezig was met maken van ander foto’s van vogels. De nijlganzen keken er niet vanop toe deze vreemde vogel over kwam vliegen en ik mijn camera net op tijd kon draaien. Het doet me denken aan de komende vakantieperiode. Lekker rustig op de weg, lekker rustig op het werk, weinig schooljeugd op de weg, geen parkeerplaats zoeken. Heerlijk toch, nadeel is uiteraard de ietwat hogere temperaturen waar ik moeilijk aan kan wennen. Maar daar heb ik in de airco gekoelde ruimte op het werk weinig last van… Maar owee als je buiten komt.
Rustdag
Het gebeurd niet vaak, maar de zondag was voor mij een echte rustdag en na zes dagen werken mag dat ook wel. De werkzaamheden afgelopen zaterdag zijn voorspoedig verlopen, chapeau voor allen die daar waren dus. Op zondag ben ik alleen maar even wezen tanken in Duitsland, naar een tuincentrum geweest, een schaap in de tuin gezet, de nieuwe vogelhuisjes geschilderd, de planten van water voorzien, gekookt en dat was het zo’n beetje… U wil uiteraard niet weten wat ik gekookt heb, daarom vertel ik het toch maar: gestoofd rundvlees met zelfgemaakt puree en een salade van Romaine sla met parmesaan, ei, een uitje en een tomaat en daaroverheen een sausje van mosterd, honing en balsamico. Oh ja, uiteraard de avond afgesloten met een Erdinger, voor de niet ingewijden, dat is het beste witbier van Duitsland. En het plaatje, och, dat prijst zichzelf wel aan.
Spanning in Klumme
Het trafohuis op in dit artikel is door mijzelf op de foto gezet, ik had geen tijd door de drukte deze week om research te doen naar de nog op de plank liggende trafohuisjes van andere blogger zoals Hand Bank en Di Mario. Maar ook deze worden verwerkt. Het ligt op een van de markantste plaatsen in Limburg. Vlakbij de mooie kerk en bovenaan de berg. Hoe je ook naar Klimmen wil, je moet altijd bergop. Of dat vanuit Hoensbroek, Voerendaal, Ransdaal of Valkenburg is je zal de berg op fietsen. De naam Klimmen is dan ook afgeleid van klumme, of wel klimmen… Een Trafohuis met een eigen parkeerplaats, wat wil je nog meer.
De kerk naast de deur, aan de overkant een kroeg. Dat is puur genieten. Velen hebben hem al gezien, voornamelijk wielrenners die boven op de berg bij de kroeg even stoppen en een plaspauze inlassen, tot toeristen toe die vooral naar de schitterende Remigiuskerk, ook op een van de foto’s te zien, komen kijken. Klimmen is een echt kerkdorp en was vroeger een zelfstandige gemeente. Na de herindeling maakt het nu deel uit van de gemeente Voerendaal.
Triumph TR3a
De foto’s op deze pagina zijn gemaakt door Di Mario van dimario.info. Het betreft een mooie cabrio en wel een Triumph TR3a of B uit waarschijnlijk eind vijftiger jaren. Een eigenzinnig autootje, herkenbaar aan de geanodiseerde aluminium grille met z’n “Dollar grijns”. Hierachter schuilt, meestal verchroomd, duidelijk zichtbaar de geleider voor een eventuele startslinger. Het was een sportwagen en hij werd geproduceerd bij Standard-Triumph in de United Kingdom. Met zijn tweeliter motor kon hij aardig uit de voeten en pak daarbij de eigenzinnige koplampen en je hebt het helemaal te pakken. Het was even zoeken naar het juiste type want er zat geen Nederlands kenteken bij…
Teaching on the job
Het was wellicht al een enkeling opgevallen, maar het was een beetje stil op dit weblog. Niet dat ik er niet was, maar mijn aandacht ging uit naar een wat groter project wat zijdelings te maken had met mijn huidige werk, maar meer te doen had met mijn werkzaamheden uit het verleden. Men vroeg mijn aandacht om een programma te schrijven om de productie van onze powerplant met betrekking tot een optimale inzet op een zo efficiënt mogelijke manier in kaart te brengen. En dat is lastig. Het moest een groene knop worden die aangaf of het wel of niet optimaal bedreven werd. Een soort motormanagement systeem voor een grote powerplant… Groen was oké, rood was shit, en dan kon je verder afdalen in het systeem om te kijken waar die shit gebrouwen werd. Gisteren heb ik een eerste demo gegeven en men was enthousiast over de uitvoering… Een opsteker dus, die dankbaar in ontvangst werd genomen. Meteen werden er diverse toepassingen aangepast om de methode te implementeren. Ik ben even een tevreden mens. De druk is even voor een dag van de ketel, morgen, ja op zaterdag, wacht de afronding van een ander groot project, maar daarover later meer.